Reaģējot uz vairāku teologu un garīdznieku iesniegto vēstuli Saeimā, kurā cita starpā minēts, ka par ģimeni runā sabiedrības normas, nevis kādas Bībeles atziņas, LELB arhibīskaps Jānis Vanags ir publicējis pārdomas, ko par ģimeni tomēr saka Svētie Raksti.

Pērnā gada nogalē ar Satversmes tiesas spriedumu tika nolemts piešķirt bērna mātes partnerei tēva tiesības. Par šo spriedumu sabiedrībā aizsākās plašas diskusijas. Lielāko konfesiju bīskapi un mācītāji nosūtīja kopīgu paziņojumu ar lūgumu valsts varai stiprināt dabiskas ģimenes. Drīz pēc tam atsevišķi kristiešu pārstāvji šo paziņojumu nosauca par "baznīcas iejaukšanos valsts pārvaldes lietās". Vanags vērš uzmanību, ka minētajā vēstulē pret kristīgo konfesiju pārstāvju pausto, tiek minēts, ka tādu specifiski kristīgu vērtību nemaz nav, ka Bībelē nevar atrast pamatojumu kārtībai, kurā ģimeni apraksta kā kopību, kura izaug no vīrieša un sievietes laulības. Viņaprāt, šo teologu sacītais rada iespaidu, ka Bībele ir nesaprotams un uz mūsdienām maz attiecināms dokuments, tādēļ arhibīskaps vēlas sniegt plašāku ieskatu Svētajos Rakstos. Nacionālās apvienības ierosinātais Satversmes 110. panta grozījums skan šādi: “Valsts aizsargā un atbalsta laulību — savienību starp vīrieti un sievieti, ģimeni, kas balstīta laulībā, asinsradniecībā vai adopcijā (…). Tāda ģimenes definīcija ietver gan vecākus, kas vieni audzina bērnus, gan paplašinātās ģimenes, kur kopā dzīvo vairākas paaudzes, brāļi un māsas, brālēni un māsīcas, adoptētie bērni un ko vēl varētu iedomāties. Vienīgais, kas neiekļaujas šajā definīcijā ir savienības viena dzimuma partneru starpā, norāda Vanags. Tādēļ var noprast, ka runa ir par viendzimuma pāru iekļaušanu ģimenes definīcijā, bet ir svarīgi saprast, ko par homoseksuālām attiecībām saka Bībele. Kristieša nostāja nedrīkstētu būt atklātā pretrunā ar Svētajiem Rakstiem. Savās pārdomās Vanags aicina būt iejūtīgiem pret šiem cilvēkiem, nenicināt un nepazemot viņus, taču pat kristīgas tuvākmīlestības un iecietības dēļ kristieši nedrīkst savu tuvāko iedrošināt un svētīt uz to, ko Dievs noraida un kas apdraud dvēseles glābšanu. Tālāk arhibīskaps skaidro Radīšanas stāstu, citē rakstuvietas no Bībeles par homoseksuālām attiecībām, un vērš uzmanību, ko Bībele sauc par grēku. "No tā nevar atbrīvoties, vienkārši pasakot: “Dievs ir mīlestība!” Dievs IR mīlestība un tieši tādēļ mums ir devis daudz plašāku un detalizētāku atklāsmi Svētajos Rakstos, kuru mēs nedrīkstam ignorēt. Tas rada nopietnu jautājumu par atbildību, kad kristieši iestājas par to, lai viņu sabiedrība un viņu valsts iedibina viendzimuma ģimenes institūtu. Kādā pilnvarā mēs to drīkstam darīt?" raksta Vanags. Kungs Jēzus savu publisko kalpošanu sāka ar vārdiem: “Atgriezieties no grēkiem un ticiet uz evaņģēliju.” Mīlestībai noteikti jāizpaužas arī tā, ka savam tuvākajam palīdzam šo Jēzus mudinājumu sadzirdēt un piepildīt, uzsver arhibīskaps.