Zviedrijas reklāmas uzraudzības grupa izdara spiedienu uz rotaļlietu izgatavotājiem, ziņo quovadis.lv. Viņu Ziemassvētku katalogos reklāmām noteikti ir jābūt dzimumu neitrālām. Zviedrija ir pazīstama ar savām drošajām un ģimenei draudzīgajām Volvo automašīnām, bet šajos Ziemassvētkos rotaļlietu reklāmas it nemaz nav ģimenei draudzīgas, ja runa ir par konservatīviem standartiem. Ja tu esi vecāks Zviedrijā, un meklē reklāmās savam dēlam rotaļlietu, visdrīzāk tu redzēsi zēnus ar Barbijām rokās. Savukārt meitenes pozē ar rotaļu šautenēm, nevis spēļu cepeškrāsnīm. Šī politiski pareizā izrādīšanās tiek veikta dzimumu neitralitātes reklamēšanas vārdā. Un kurš rada šo jauno lomu spēli? Neviens cits, kā Zviedrijas reklāmas regulatīvā iestāde. Pirms četriem gadiem Toys R’Us, BR Toys un Top Toys franšīzes īpašnieku Zviedrijas reklāmas standartu uzraugi apsūdzēja «grēkā» - Ziemassvētku katalogā bija dzimumu stereotipi, reklāmās attēlojot zēnus ar šautenēm un meitenes ar lellēm. Džeina Niberga no Top Toy kompānijas teica Zviedrijas ziņu aģentūrai Tidningarnas Telegrambyra, ka viņas kompnānija saņēmusi no reklāmas uzraudzīšanas grupas «apmācību un vadību» par to, kā izvairīties no dzimumu stereotipiem savās reklāmās. «Saskaņā ar jaunajiem uzskatiem attiecībā uz dzimumiem, nekas nav pareizs vai nepareizs,» teica Niberga. «Tā nav zēnu vai meiteņu lieta, tā ir rotaļlieta bērniem.»
Šīs pašas rotaļlietu kompnānijas katalogs, kas publicēts Norvēģijā, savās reklāmās attēlo ierastās lomas attiecīgajam dzimumam - zēns tur rokās rotaļu pistoli un meitene auklē lelli. Tas pats notiek Zviedrijas dienvidu kaimiņos. Ja BR Toys kompānijas Ziemassvētku kataloga reklāmās Zviedrijā ir attēlots zēns, kas darbojas ar matu fēnu, tad Vācijā un Dānijā reklāmā ir redzama firziere meitene - ar tieši to pašu matu fēnu rokās. Lai viss būtu pieņemami, rotaļlietu gigants Zviedrijas katalogā parūpējās par to, lai meitenei mugurā būtu zils krekls, kaimiņvalstu katalogos tas ir rozā krāsā.
Lai panāktu, ka jaunatne aizmirst, ka ir tāda lieta kā attiecīgam dzimumam atbilstošas lomas, vai vīrišķība un sievišķība, Zviedijas valdība jau gada sākumā bija nodarbināta, mainot valsts oficiālo leksiku, tādā veidā atspoguļojot tās progresīvo mērķi. Valdības pārstāvji iepazīstināja sabiedrību ar jauno, dzimumu neitrālo vietniekvārdu. Viņi izgudroja vārdu «hen», kuru lietot, runājot par personu, bet nekādā veidā nenorādot uz tās dzimumu. Vārds «hen» ir kā krustojums starp «han» (zviedru valodā- viņš) un «hon» (zviedru valodā - viņa). Šī kampaņa, ar mērķi vest sabiedrību pretī progresīvam pasaules uzskatam, tika radīta, lai iespaidotu prakstiski katru vecuma grupu, sākot ar pirmskolu.