Latvijas Mākslas akadēmijā restaurēta Popes evaņģēliski luteriskās baznīcas altārglezna, kas drīzumā atgriezīsies savā vietā dievnamā. Tā kā uzdevums ir atbildīgs, laikietilpīgs un sarežģīts, parasti pie vienas gleznas strādā vairāki studenti, un tā bija arī šoreiz.

Popes baznīcas altārgleznu restaurēja Latvijas Mākslas akadēmijas Mākslas zinātnes nodaļas Restaurācijas apakšnodaļas bakalaura studiju programmas 2.kursa studentes Rēzija Marta Zegnere un Laura Vucena. Restaurācijas katedras vadītāja Dace Pāže stāsta, ka altārgleznas restaurācija bija iespējama, pateicoties profesora Ojāra Spārīša un Popes draudzes mācītāja Jāņa Kalniņa iniciatīvai. Taču šis nav pirmais šāda veida projekts, jo Mākslas akadēmijas studenti arī iepriekš strādājuši pie dievnamu altārgleznu restaurēšanas. Popes baznīcas altārglezna bija pārsteidzoši labā tehniskā stāvoklī. Tā gleznota uz jau rūpnieciski gruntēta audekla eļļas tehnikā. Šie audekli ir problemātiski restaurācijai, jo laika gaitā kļūst trausli un veidojas plaisas. Lielākie defekti bija divi plīsumi, kas restaurācijas gaitā tika aizdarīti, un apakšrāmja savērpums, kas ar laiku veicina arī pašas gleznas deformāciju. Lai to novērstu, restaurācijas gaitā iesaistījās profesors Andris Začests un glezna tika noņemta no apakšrāmja, kaut arī tas nebija paredzēts pēc sākotnējiem plāniem. Glezna ir nepilnus 3 metrus gara un 1,33 metrus plata. Informācija par Popes baznīcas altārgleznas izcelsmi ir ierobežota – nav zināms nedz tās autors, nedz arī precīzs datējums, taču, pēc visa spriežot, tās varētu būt 19. gadsimta beigas vai 20. gadsimta sākums.