27.Septembris
Latvijas Kristīgais radio/cnlnews.tv

Konkordijas Universitātes pētījumi Monreālā liecina, ka tēvi, kuri aktīvi piedalās bērnu audzināšanā, pozitīvi ietekmē ne tikai bērnu audzināšanu, bet palielina arī bērna spējas izglītoties. Pētījumā tika iesaistītas ģimenes no Monreālas pilsētas. Tēma par tēva lomu ģimenē īpaši aktuāla ir Kvebekā, kur ir ļoti daudz vientuļo māmiņu. Pēc pēdējā pētījuma datiem, 22% ģimeņu Kvebekā dzīvo bez bioloģiskajiem tēviem (visā valstī šādu ģimeņu ir 13%). Šāds modelis ir saistīts ar sociāli- ekonomiskām nepilnībām, un paredz problēmas šo bērnu tālākā audzināšanā un izglītošanā.

Pētījumā piedalījās 138 bērni un viņu vecāki no ģimenēm, kurām ir zemi un vidēji  ienākumi. Tika pētīti bērni no divām vecuma grupām – vecumā no 3 līdz 5 gadiem un no 9 līdz 13 gadiem. Bērni atbildēja uz intelekta testu (IQ), bet viņu mātes aizpildīja anketas par laulāto konfliktiem un atmosfēru mājās. Arī bērnu skolotāji piedalījās pētījumā, novērojot bērnu uzvedību skolā.

Pētījumā apstiprinājās, ka skolotāji  ir  objektīvāki  informācijas sniedzēji, nekā mātes, tēvi vai paši bērni. Pētījumā tika secināts, ka tēva trūkums ģimenē izraisa mājās vairāk konfliktus, materiālas problēmas un problēmas, kas saistītas tieši ar pašu bērnu. Pētījumā tika pierādīts, ka bērniem, ar kuriem tēvi bija aktīvi nodarbojušies bērnībā un jaunībā, ir mazāk problēmu uzvedībā un tika konstatētas daudz lielākas intelektuālās spējas, nekā bērniem, kuri auguši bez tēva. Šis fakts tika konstatēts pat sociāli – ekonomiskā riska ģimenēs. Tēvu aktīvā iesaistīšanās bērnu audzināšanā samazina arī šo bērnu emocionālās problēmas: tādas, kā grūtsirdība, nemiers un sociālā atstumtība. Pētījums arī pierādīja, ka tēva trūkums meitenes vairāk ietekmē, nekā zēnus. Meitenēm, kuras augušas bez tēva, bija daudz vairāk emocionāla rakstura problēmas arī skolā, nekā meitenēm, kuras dzīvoja kopā ar saviem tēviem. Pētniecības komanda ieteica sava darba rezultātus izmantot ne tikai pētot tēva lomu bērna attīstībā, bet arī valdībai, lai celtu tēva lomu  ģimenē un sabiedrībā.