Francijas izglītības ministrs Vensāns Peijons vakar parlamentu iepazīstināja ar "sekulārās morāles" vērtību mācīšanas plānu, kas jau izpelnījies salīdzinājumu ar Višī režīma izglītības politiku.
Ministrs uzskata, ka bērniem jau no mazotnes jāieaudzina Francijas Republikas vērtības, tāpēc jau pirmajās klasēs jāievieš "sekulārās morāles" stundas. Tas sabalsojas ar prezidenta Fransuā Olanda priekšvēlēšanu solījumu nostiprināt Republikas vērtības.
Tomēr ministrs atteicies no sākotnējās ieceres, ka sekulārā morāle tiks mācīta kā atsevišķs priekšmets, kuru pasniegs īpaši sagatavots skolotājs. Tā vietā paredzēts, ka skolēni Francijas Republikas vērtības apgūs debašu veidā.
Skolotājiem tiks rīkoti īpaši kursi debašu vadīšanā par jautājumiem, kuros reliģijai ir citāda nostādne nekā Francijas sekulārajai valstij, bet skolēni tiks vērtēti individuāli, pamatojoties uz to zināšanām un uzvedību.
Iepriekš Pejons izteicies, ka sekulārā morāle kalpo tam, lai "izprastu, kas ir pareizi, un nošķirtu labo no ļaunā".
Taču viņa iniciatīva izraisījusi pretrunīgu reakciju no skolotāju puses. Peijona ieceri kritiski vērtē arī filozofs Anrī Penja-Ruiss.
"Mēs nevaram vienkārši aizstāt kristīgo mācību ar republikānisko mācību, jo nav jēgas reliģisko indoktrināciju aizstāt ar sekulāro indoktrināciju," intervijā nedēļas laikrakstam uzsvēris Penja-Ruiss.