Nākamajā mācību gadā gan sākumskolās, gan skolās, kurās mācās bērni ar īpašām vajadzībām, ir jāaizliedz viedtālruņu izmantošana klasēs. Šādu rīkojumu ir izdevusi Nīderlandes izglītības ministre Mariëlle Paul. Dānijā veikts pētījums apstiprina ekrānu negatīvo ietekmi uz bērniem.

Lai gan aizliegums netiks ieviests ar likumu, ministre ir parakstījusi vairākus līgumus ar izglītības nozari, norāda Nīderlandes parlamentā. Tagad skolotājiem, vecākiem un skolēniem ir jādiskutē par to, kā šādu aizliegumu īstenot praksē. Tāpat ir veikts pētījums par bērnu pieredzi ar ekrāniem mājās, kas atklāj, ka viedtālrunis pavada bērnus pie pusdienu galda un gulētiešanas laikā. Tas uztrauc jomas ekspertus, jo viņi uzsver, ka bērnu attīstība ir pilnībā atkarīga no tā, vai viņiem ir pietiekama tieša saskarsme ar pieaugušajiem. Bērnu tiesību nacionālās asociācijas aptaujā secināts, ka vairāk nekā 500 bērni vecumā no četriem līdz sešiem gadiem pavada gandrīz tikpat daudz laika, skatoties ekrānā, cik viņu vecāki. Lai mazinātu viedierīču ietekmi ne tikai skolā, bet arī mājās, speciālisti iesaka viedtālruņus nelietot laikā, kad bērni ir kopā ar vecākiem, īpaši ieturot maltītes. Tur bērni apgūst svarīgas prasmes, piemēram, mierīgi sēdēt uz krēsla un klausīties viens otrā. Viedtālruņi var traucēt šo procesu. Francija jau 2018. gadā aizliedza lietot viedtālruņus izglītības iestādēs. Tāpat tie ir aizliegti Zviedrijā un Itālijā.