Vai apokalipse tuvojas drīz? Mākslinieki ir uzdevuši sev šo jautājumu. Par ko liecina otrdien Francijas Nacionālajā bibliotēkā (BnF) Parīzē atklātā izstāde, kas veltīta šīm bibliskajām laika beigām.

Uz izstādes plakāta attēlota vācu gleznotājas Annas Imhofas (Anne Imhof) attēlotie ugunīgie sprādzieni milzīgā triptihā (“Bez nosaukuma”, 2022). Tas ir atgādinājums par ugunsgrēkiem, kas janvārī pārņēma Losandželosu.

Viena no izstādes kuratorēm Žanna Brūna, komentējot vārda “apokalipse” nozīmi, norādīja, ka tas atvasināts no grieķu valodas “nozīmē atklāšanu, atmaskošanu, nevis katastrofu, kā mēs to esam pieraduši saprast”. Izstādē aplūkojami tādi klasiski darbi kā 11. gadsimta iluminētais manuskripts (“Beatus de Saint-Sever”), kurš pazīstams arī kā “Saintseveras Apokalipse” un kurā attēloti fragmenti ar apokalipses notikumiem. Izstādīts arī 14. gadsimta gobelēns, Albrehta Dīrera gravīras un Viljama Bleika ilustrācijas. Šie darbi ir nozīmīgi, jo tie ir cilvēku kolektīvajā atmiņā. Janvārī Francijas laikraksts “Le Monde” izmantoja Dīrera gravīru “Četri apokalipses jātnieki”, lai attēlotu Donaldu Trampu, Īlonu Masku un Marku Cukerbergu.